Budapest szívében épületek tucatjai tűnnek el, miközben egy monumentális, 1000 milliárd forintos beruházás indult el.


Megkezdődtek a ferihegyi hatalmas fejlesztés előkészületei, ám a bontási munkálatok várhatóan hosszú éveket fognak igénybe venni.

A kormány nemrégiben egy jelentős, 1000 milliárd forintos beruházás mellett döntött, amely a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér új 3-as termináljának megépítését tűzi ki célul. Ezen kívül a projekt részeként tervezik egy vasútvonal és egy gyorsforgalmi út létrehozását is, amelyek a repteret összekötik a belvárossal, így javítva a közlekedési lehetőségeket és a város elérhetőségét.

Egy időben, 11,8 milliárd forint összértékben keretszerződést hirdettek meg kivitelezők számára, amely a "közúti elérhetőség javításához szükséges" bontási tevékenységeket foglalja magában. A projekt keretében körülbelül 169 épületet fognak teljesen lebontani, míg további hat épület esetében részleges bontásra kerül sor.

A kivitelezőnek két éve lesz arra, hogy teljesítse a feladatokat, melyek között a felmérési műszaki dokumentációk elkészítése mellett a bontási engedélyeztetési eljárások lefolytatása is szerepel.

A bontás során figyelembe kell venni az újrahasznosítási lehetőségeket, emellett a törmelékek, a kommunális hulladék elszállítására és elhelyezésére is gondot kell fordítania a kivitelezőnek.

A folyamatok között alapozási munkálatok, valamint statikai szakvélemények készítése is szerepel. Az Építési és Közlekedési Minisztérium december 18-án délig várja az ajánlatokat.

A vasúti összeköttetés kialakítása már a nyolcvanas évek közepén is napirenden volt, legutóbb pedig 2019-ben került előtérbe, amikor 2024-re ígérték az átadását. Hat évvel ezelőtt a projekt költségét 225 milliárd forintban határozták meg, ám az azóta eltelt időszakban a vasutat érintő munkálatok költségei csaknem 400 milliárdra emelkedtek.

Related posts