Matteo Trentin az M4 Sportnak kifejtette: „Számomra ez az útvonal teljes mértékben a Tour de France klasszikus vonalvezetését tükrözi.”
A háromszoros Tour de France- és négyszeres Vuelta España-győztes Matteo Trentin úgy véli, hogy minden feltétel adott ahhoz, hogy jövőre is egy felejthetetlen versenyt láthassunk a francia háromhetes viadalon.
Csütörtökön az ASO által rendezett útvonal-bemutatón végre napvilágot látott a 2026-os Tour de France izgalmas útvonala. A 113. francia országúti kerékpáros körverseny július 4-én Barcelonából veszi kezdetét, és július 26-án a lenyűgöző Párizsban zárul. A verseny során a résztvevő kerékpárosok összesen 3333 kilométert teljesítenek 21 versenynap alatt, így igazi kihívás elé állítva őket.
A hét szakasz során, amelyek közül négy dimbes-dombos, nyolc pedig hegyi kihívásokkal teli, összesen 54,450 méternyi szintemelkedés vár a résztvevőkre. Az útvonal két országon keresztül vezet, érintve 29 megyét és 7 különböző régiót, így igazi kalandot kínál a kerékpárosok számára.
Matteo Trentin véleménye szerint az idei Tour-útvonal valóban karakteresnek ígérkezik. A tervezett hét sprintszakasz, a meredek hegyek és néhány olyan etap, ami a klasszikus egynapos versenyek specialistáinak kedvez, izgalmas kihívásokat tartogat. Ráadásul, hosszú szünet után, a csapatidőfutam is visszatér a programba, ami remek lehetőséget ad arra, hogy újra felejthetetlen versenyt láthassunk. Minden elem adott ahhoz, hogy izgalmas és emlékezetes eseményekkel gazdagodjon a versenysorozat.
A Tudor Pro Cycling Team 36 éves kerékpárosa tapasztalataival gazdagítja a sportágat, hiszen már 14 jelentős körversenyt teljesített. Különösen a Tour de France áll közel a szívéhez, amelyen 2026-ban már a kilencedik alkalommal állhat rajthoz.
Az olasz kerékpáros, aki egy évvel korábban megnyerte az Európa-bajnokságot, 2019-ben ismét a francia körversenyen szerepelt. A Mitchelton-Scott csapatának tagjaként nemcsak egy szakaszgyőzelmet aratott (a 17. szakaszon), hanem részt vett a Tour történetének utolsó csapatidőfutamán is, ahol csapata a 11. helyen zárta a brüsszeli etap küzdelmeit.
Igaz, az az időfutam még teljesen más volt, mint a jövő évi lesz nyitószakasz lesz, hiszen míg annak idején a csapat negyedikként célba érő tagjának időeredménye határozta meg az elöl lévőkét is, most már a sor minden tagja egyéni idő kaphat, azaz nem kell együtt maradni a legvégéig.
"Tekintve, hogy egy ilyen szakaszon bármi megtörténhet, nagyon sokat számít majd a csapat, hogy az összetett menők a végéig pihenhessenek, nekik pedig a hegyet kell majd nagyon megnyomni az elejétől kezdve - utalt arra, hogy a 19,7 kilométeres barcelonai szakasz az 1,1 kilométer hosszú és átlag 5,1%-os meredekségű Montjuic-on zárul. - Másrészről, egy normál csapatidőfutamon többet számít a csapatmunka, hiszen négy embernek kell egyszerre megérkeznie a célba. Azt hiszem, ez a fajta időfutam egy kis plusz adrenalint ad, mert sokat számít majd, hogy ki tud többet spórolni az utolsó hegyre. Izgalmas lesz."
A verseny nagy kihívása azonban nem az elején, hanem a legvégén jön: a 19. és a 20. szakasz is a legendás hegyen, a 21 hajtűkanyarral tarkított Alpe d'Huezen ér véget, két nap alatt összesen 299 kilométert tesznek meg és 9100 méter szintemelkedést küzdenek le, ami ijesztőnek tűnhet a harmadik hét végén.
"Természetesen, természetesen - válaszolt. - Különösen az utolsó előtti szakasz az, ami igazán megpróbáltató. Egyértelmű, hogy ez nem a legegyszerűbb járat az Alpe d'Huez csúcsára. Izgatottan várjuk, de tudjuk, hogy rendkívül nehéz lesz."


