Használt autók: Az újabb modellek is rejthetnek meglepetéseket | Krónika
Romániában a 2008 és 2016 közötti időszakban gyártott autók bizonyultak a legnagyobb kockázatnak: az ebben az időszakban készült és a carVertical platformon vizsgált járművek 62-63%-a már korábban balesetet szenvedett.
Még az újabb autók is gyakran érintettek balesetekben: a 2021-es évjáratú járművek 45,3%-ának, a 2022-esek 45,4%-ának, a 2023-asoknak pedig 51,8%-ának volt rögzített kára.
Az újabb generációs autók esetében a javítási költségek drámai mértékben emelkedtek, amit elsősorban a költséges alkatrészek és a korszerű technológiák használata indokol. Míg a 2000-es évek elején a javítások átlagos költsége csupán 1700 eurót tett ki, addig a 2020-as modellek esetében ez az összeg már 3700 euróra ugrott. A legfrissebb, 2023-as modellek esetén pedig ez a szám egyenesen 7900 euróra nőtt, ahogy azt a jelentés is kiemeli.
A kilométeróra manipulálása továbbra is az egyik legelterjedtebb csalási módszer a használt autók piacán. A potenciális vásárlóknak ezért érdemes néhány alapvető ellenőrzést végezniük, mielőtt aláírják az adásvételi szerződést. Az alábbiakban, a mesterséges intelligencia által nyújtott támogatással, összegyűjtöttük a legfontosabb jeleket és lépéseket, amelyek segíthetnek azonosítani a problémás járműveket.
A kilométeróra visszatekerésére utaló észlelhető, kézzelfogható jelek, amelyek figyelmeztethetnek a manipulációra.
A jármű belső állapota sok esetben többet elárul a használatáról, mint a műszeregység kijelzője. Amennyiben a kormány, a váltógomb vagy a pedálok erőteljesen elhasználódtak, miközben az autó futásteljesítménye viszonylag alacsony, érdemes gyanakodni. Ugyanez vonatkozik az üléskárpitokra és az oldaltámaszok állapotára is, hiszen ezek is árulkodnak a jármű valódi életéről.




