Fél órát nyernek a kelet-magyarországi ingázók.


Vasárnap kezdődik a korábban már bejelentett, átmeneti időszak, amikor Debrecen és Nagykereki között szünetel a vonatforgalom, a MÁV-csoport pedig pótlóbuszokkal szállítja utasait. A térségi polgármesterekkel is egyeztetett autóbusz-menetrendek jól illeszkednek a vonal vonzáskörzetében élők utazásai igényeihez, nem egy esetben pedig akár félórával is gyorsabb eljutást kínálnak az ingázók számára - írja a MÁV információs oldalán.

A 106-os vasútvonal nem tűnik el, csupán modernizálás céljából új nyomvonalat alakítanak ki, amely jobban illeszkedik a térségben megvalósuló munkahelyteremtő projekteket szolgáló igényekhez. Az érintett pályaszakasz bontását követően, valamint az új nyomvonal előkészítése és kiépítése után a vonatok ismételten visszatérnek erre a vonalra.

Október 19-től kezdődően Debrecen és Nagykereki között a vonatok helyett pótlóbuszokkal oldják meg az utazást. A buszok óránként közlekednek a kora reggeli óráktól egészen a késő esti időszakig. Emellett betétjáratok és gyorsjáratok is rendelkezésre állnak, hogy még rugalmasabbá tegyék az utazást. A hajnali és késő éjszakai járatok is továbbra is elérhetőek, így biztosítva a kényelmes közlekedést a nap bármely szakában.

A tervek között szerepel, hogy a pótlás során klimatizált, Euro 6-os motorral rendelkező buszok fognak közlekedni, melyek megfelelnek a szigorúbb kibocsátási normáknak, így környezetbarát módon segítik a közlekedést. Ezen kívül a vasúti szolgáltatások ideiglenes szüneteltetése egy újabb előnyhöz juttathatja az utazókat: a buszjáratok révén akár félórás időmegtakarítást is elérhetnek az utazás során.

A megállási helyek nem módosulnak egy kivételével: Konyár vasútállomás helyett a könnyebben megközelíthető Konyár, Sóstói utca 14. megállóban állnak meg a buszok.

A pótlóbuszok zöme összekapcsolódik a Tokaj és Nyírség InterCity járatokkal, így garantáljuk az utazás folytonosságát a megszokott távolsági vonatokkal.

A pótlóbuszokon az Autóbusz üzletszabályzat és az Autóbuszos Helyközi és Helyi Díjszabás előírásai érvényesek. A vasútvonalra elővételben megváltott menetjegyek az érvényességi idejükön belül felhasználhatók a buszokon.

A Debrecen-Nagykereki vonal a Debrecen-Berettyóújfalu-Biharkeresztes-Nagyvárad vasúti kapcsolat kiépítésekor éled majd újjá, az új nyomvonal véglegesítését, a közbeszerzési eljárásokat, majd pedig a kivitelezést követően. A fejlesztésre vonatkozó tervek szerint a - részben 160 km/órás sebességre kiépítendő - nagyberuházás során a 106-os vonal is új nyomvonalat kap, amely Debrecen és Sáránd között, mintegy 11 kilométeres szakaszon párhuzamosan halad majd a létrejövő Debrecen-Nagyvárad vasútvonallal. Az előkészület során a terveket számos szereplő bevonásával egyeztetik: helyi önkormányzatok, Debrecen városa, a nagy munkaadók, az állami szervezetek, hatóságok és a MÁV, továbbá természetesen a projekt irányítója, az Építési és Közlekedési Minisztérium részt vesz a folyamatban.

Related posts