Fantasztikus eredmény született az erős szélben, ugyanis a 57. Kékszalag vitorlásversenyen új rekordot állítottak fel!

Az eddigi címvédő, az MLS Raiffeisen 5050 Fifty-Fifty katamarán, lenyűgöző teljesítménnyel állt elő, hiszen saját korábbi rekordját felülmúlva, mindössze 4 óra és 24 perc alatt tette meg a Balaton körüli távot.
57-edszer is elstartolt a Kékszalag mezőnye csütörtök reggel Balatonfüredről. A hétfői nagy vihar miatt több tucat hajó hiányzott a 6,5 kilométeres rajtvonalról, mert akkora károkat szenvedtek, hogy már nem lehetett őket néhány nap alatt versenyképessé tenni. A Balaton és a vitorlázás legkiemelkedőbb ünnepén az induláskor a levegő és a víz hőmérséklete is 17 fok volt. A hajósokra légvonalban 155 kilométeres út várt.
A versenyt szerencsére sem vihar, sem eső nem nehezítette, az élénk szél pedig kifejezetten ideális volt a megmérettetéshez, hangsúlyozta a Vitorlás Szövetség főtitkára, Holczhauser András még az indulás előtt.
"Jelenleg körülbelül 30 hajó állapotáról rendelkezünk információval, melyek olyan súlyos károkat szenvedtek el, hogy a 57. Raiffeisen nagydíjon nem tudnak részt venni. Ez a mezőny körülbelül 5-6 százalékát jelenti. A versenyre összesen 479 hajó és 2419 vitorlázó nevezett, és a körülmények valóban ideálisak a vitorlázáshoz. Élénk északnyugati szél fúj a Balatonon, amely várhatóan egész nap kitart" - nyilatkozta.
A szél ugyanakkor igencsak próbára tette a versenyzők ügyességét, több hajó is borulással zárta a futamot. Azonban az eddigi címvédő, az MLS Raiffeisen 5050 Fifty-Fifty, remek teljesítménnyel hódította el a győzelmet. Ez a kétárbocos, magyar fejlesztésű katamarán nemcsak a mezőny élén végzett, hanem saját korábbi rekordját is felülmúlta, hiszen 4 óra 24 perc alatt körbe vitorlázta a tavat, kormányosa, Józsa Márton irányítása alatt.
Európa leghosszabb tókerülő vitorlásversenyén legelőször 1934-ben rendezték meg. A Balaton legtradicionálisabb vitorlásversenye több mint nyolcvan éves fennállása alatt folyamatosan megújult. Eleinte nem volt időkorlátozás, később azonban bevezették a negyvennyolc órás limitet. Az évek során folyamatosan változott azoknak a hajóknak a köre is, amelyeknek engedélyezték az indulást. 1934-ben még bármilyen vitorlás hajó versenyezhetett. Később kizárták ebből a körből a jollékat (gyors, könnyű, uszonyos egytestű hajók), majd erre a sorsra jutottak a kisebb tőkesúlyos vitorlások (például a csillaghajók). Az elmúlt tizenöt év a többtestű hajók "beengedéséről" szólt, s nem kizárt, hogy a következő tíz évben a víz alatti szárnyakat használó hajók lesznek a viták fókuszában - olvasható a hajozas.hu-n.