Március 1-jétől Szabadkán új buszjáratok állnak forgalomba: életre kelt a koncessziós megállapodás | Vajdaság MA

Szabadka városa megállapodást kötött az obrenovaci Trans-jug vállalattal, amely a városi tömegközlekedés működtetéséért felelős. A szerződés összértéke több mint 14 milliárd dinárra rúg, és a város várhatóan 930 millió dinár megtakarítást érhet el - számolt be róla a subotica.com.
A köz-magán partnerségi szerződés értelmében a következő 15 évben a városi tömegközlekedést a Trans-jug vállalat biztosítja. Az első buszok már megérkeztek: 31 új jármű áll készen a forgalomba helyezésre, az összesen tervezett 55-ből.
Dejan Petković, a Trans-jug vállalat vezetője bejelentette, hogy 10 millió eurót szánnak 55 új busz vásárlására, emellett 1 millió eurót fordítanak az infrastruktúra modernizálására. Jelenleg 31 busz áll a szolgáltatásukban, és a következő másfél évben tervezik a további járművek beszerzését. A flottát a legújabb Euro 6 motorral felszerelt buszok fogják alkotni, és a jövőben elektromos, valamint CNG-hajtású buszok beszerzését is célul tűzték ki.
A vállalat emellett friss, innovatív technológiai megoldásokat is integrál a működésébe. A jövőbeli terveik között szerepel, hogy az utasok számára digitális jegyvásárlási lehetőségeket kínálnak, lehetővé téve ezzel a jegyek és bérletek mobilalkalmazáson keresztüli kényelmes megváltását, ezáltal elkerülve a hosszú várakozást a pénztáraknál.
Stevan Bakić, Szabadka polgármestere kiemelte, hogy a Subotica-trans utasszállító közvállalat jelenlegi állapota fenntarthatatlan volt. Az autóbuszok jelentős része elavult, klíma nélküli és a legfiatalabb jármű is 16 éves. Az új szerződés keretében az éves költség 456 millió dinárról 398 millió dinárra csökken, így évente több mint 62 millió dinár megtakarítás várható, ami 15 év alatt eléri a 930 millió dinárt.
A Trans-jug vállalat célja, hogy forradalmasítsa a tömegközlekedést, és egy új korszakot nyisson a városi mobilitásban. Tervezik a közlekedési hálózat korszerűsítését és optimalizálását, hogy az ipari parkok és a különböző városrészek közötti járatok sűrűbben közlekedjenek. Emellett bevezetnék az egyórás átszállási lehetőséget biztosító jegyeket, így a utasok kényelmesebben és gyorsabban juthatnak el céljaikhoz.
A vállalat és a városvezetés szerint az alkalmazottak nagy részének biztosítanak továbbfoglalkoztatási lehetőséget. A tervek szerint körülbelül 180 dolgozó marad a cégnél, míg azok, akik nem kívánnak a magánvállalattal szerződni, végkielégítést kapnak. A sofőrök bérezése nettó 100.000 dinár felett várható, jobb munkakörülményekkel.
A vállalat képviselői hangsúlyozták, hogy elkötelezettek amellett, hogy a polgárok számára megbízható és kiváló minőségű közlekedési szolgáltatásokat nyújtsanak. Az új autóbuszok forgalomba állítása már javában zajlik, és az első járatok a következő napokban megkezdik működésüket. Ezzel egy új fejezet nyílik Szabadka tömegközlekedésében.