Az M7-es autópálya bővítése legkorábban 2027 őszén kezdődhet meg.

Még az idei év során elindulhatnak a tervezett építési területen található telkek állami kisajátításai.
A kiviteli tervek harmadik negyedévi leszállítása után még idén megkezdődhetnek az állami kisajátítások az M7-es autópálya mentén, mert a fejlesztés miatt Érden több tucat ingatlan útban van, ezért a tulajdonosokkal az államnak egyenként le kell ülnie és megegyeznie vételárról - értesült a Vg.hu.
Ha az alkudozások nem nyúlnak el túlságosan, akkor legkorábban 2027 harmadik negyedévében kezdődhet meg az M7-es autópálya Budapest és Balatonvilágos közötti szakaszának 2× sávossá alakítása. A tervek szerint a munkálatok 2031 őszére fejeződnének be, ám értesülések szerint a beruházó gyorsabb ütemben szeretné befejezni a projektet.
A kormány 2012-ben már elismerte a projekt nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségét, azonban azóta az autópályák üzemeltetése átkerült a Mészáros Lőrinc és Szíjj László oligarchák érdekeltségébe tartozó Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-hez (MKIF). Ennek következtében az M0-s autópálya és Balatonvilágos közötti szakasz környezeti hatásvizsgálati engedélykérelmét is az MKIF adta be, mint a projekt beruházója.
A beruházás részeként megújul a teljes főpálya, mivel a túlzsúfoltság miatt jelentősen romlott az M7-es állapota. A forgalomszámlálási adatok szerint Székesfehérvárig az átlagos napi gépjárműszám az elmúlt években rendre 50 ezer körül alakult, ezzel az ország egyik legzsúfoltabb autópályájává vált az M7-es. A fejlesztés során intelligens leállósávokat is kialakítanak, aminek lényege, hogy torlódások esetén megnyithatják a forgalom előtt.
A szakasz nem teljes hosszában válik 2× sávossá, csupán a 70. kilométertől kezdődően. Ezen a részen intelligens leállósávokat is kialakítanak, amelyek segítik a forgalom biztonságát. Külön 200 méter hosszú öblöket hoznak létre, hogy a műszaki hibával küzdő járművek könnyedén le tudjanak állni, ezzel is csökkentve a balesetek kockázatát.