Ketyeg az idő, és a vasárnapig még bőven van lehetőségük az autósoknak a váltásokra.
Mindjárt vége az idei kötelező biztosítási szezonnak, amelyben a 33 ezer forint az átlagdíj a Netrisk adatai szerint. Ez jóval elmarad a személygépkocsik 52 ezer forintos szintjétől, amelyet akkor kellene fizetnie az autósoknak, ha nem váltanak. A Netrisk összeállításából kiderül, hogy mennyiért lehet kötelezőt kötni egy Suzukira, Opelre vagy éppen Toyotára. Továbbá az is, hogy a legrosszabb kategóriába tartozó, sok balesetet okozó autósoknak mélyen a zsebükbe kell nyúlniuk, esetükben ugyanis 189 ezer forint az átlagdíj.
Csupán néhány nap van hátra az idei kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási kampányból, amely lehetőséget biztosít a 2010 előtt gyártott autók biztosításának megkötésére a 2025-ös évre. Fontos, hogy mindenki éljen ezzel a lehetőséggel december elsejéig. Ha valaki új biztosítót keres, annak vasárnap éjfélig kell felmondania a jelenlegi szerződését. Ne hagyja az utolsó pillanatra a döntést!
A már meglévő biztosítások megújítása gyakran jelentős költségekkel jár, sőt, sokszor még drágább is, mint egy teljesen új szerződés megkötése. Ezt a megállapítást támasztja alá a Netrisk által készített elemzés, amely részletesen bemutatja a kötelező biztosítások rejtelmeit is.
A jelenlegi kampány valóban felülmúlja minden várakozásunkat, hiszen a kötelező biztosítást váltó autótulajdonosok és üzembentartók száma közel 14 százalékkal emelkedett. Ez a növekedés részben az autósok fokozott tudatosságának, másrészt pedig a váltáskor igénybe vehető kedvező biztosítási díjaknak köszönhető.
- A kampány eddigi teljesítményét Besnyő Márton, a Netrisk ügyvezető igazgatója elemezte.
A legújabb statisztikák alapján a meglévő biztosítások meghosszabbítása körülbelül 52 ezer forint körüli költséget jelent a személyautók esetében. Ezzel szemben a kampány keretében kötött új biztosítások átlagos díja csupán 33 ezer forint, ami azt jelenti, hogy közel 20 ezer forintot takaríthatunk meg, ha váltunk.
A Netrisk legfrissebb statisztikái alapján a kampányban részt vevő autók átlagos életkorát 22 évben állapították meg. A legkeresettebb márka a Suzuki, amely az új kötések 14%-át képviseli, mindezt kevesebb mint 32 ezer forintos átlagdíj mellett. Ezt követi az Opel, amely 12%-os részesedéssel bír, átlagosan 33 ezer forintos díjjal. A harmadik helyen a Volkswagen és a Ford osztozik, mindkét márkának 7%-os részesedése van; a Volkswagen átlagdíja 39 ezer forint, míg a Fordé 38 ezer forint. További népszerű márkák közé tartozik a Toyota, a Renault, a Skoda és a Peugeot, amelyek 4-6%-os piaci részesedéssel rendelkeznek, és az átlagdíjak 33-38 ezer forint között mozognak.
Besnyő Márton rámutatott, hogy az úgynevezett bonus-malus rendszer egyre fontosabbá válik, különösen a balesetmentes múlt szempontjából. Ezt alátámasztja, hogy a legkedvezőbb, B10-es kategóriába tartozó autósok esetében az átlagos biztosítási díj kevesebb mint 32 ezer forint. Ezzel szemben a B5-ös autósok átlagban közel 51 ezer forintot fizetnek, míg a B1-es kategóriában lévőknek több mint 56 ezer forintot kell költeniük a kötelező biztosításra. Érdekes módon az M4-es kategóriában az átlagos éves díj már 189 ezer forintra rúg.