A Škoda gyakornokainak kreatív kezei alatt született meg a Superbet, amely izgalmas kísérője a kerékpárversenyeknek.


Ez a tizedik autó a sorban, amit a Škoda gyakornokai terveztek, és a Superb csúcsmodell szolgált alapként a megalkotásához. Az autó célja, hogy a kerékpárversenyeket kísérje, és a tervezési folyamat során a Václav Laurin és Václav Klement által 1895-ben létrehozott kerékpárgyár öröksége inspirálta a mérnököket. A jubileumi kiadás színvilága és a retro márkajelzések visszautalnak a márka történetének gyökereire. Az új járművet a csehek által támogatott kerékpárversenyeken is bemutatják, beleértve a július 5-27. között zajló 112. Tour de France-t is.

A Škoda L&K 130 elnevezésű tanulmány megalkotása során 28 fiatal szakember összesen kétezer munkaórát fektetett bele a projektbe, mindezt a gyári szakértők irányítása alatt. A projekt alapját egy plug-in hibrid hajtású Superb kombi adta, amelynek hátsó ülése mögötti részét levágták, és pickup stílusú kialakítást kapott. A karosszériaszerkezetet megerősítették, valamint szélvédővel ellátott válaszfalat készítettek, hogy a jármű még biztonságosabb legyen. A gyors és biztonságos ki- és beszállás érdekében a jobb hátsó ajtót tolóajtóra cserélték, amely jelentősen csökkenti a versenyzők előtt blokkoló területet, így praktikusabbá téve a mindennapi használatát.

A plató valójában egy tágas fiók, amelyet egy fogasléces mechanizmus segítségével hátrafelé húznak ki. E folyamat során a Škoda gyári kiegészítőjeként elérhető kerékpárszállító is vízszintes pozícióba kerül, megszabadulva a 35°-os dőlésszögéből. Ez a megoldás jelentősen megkönnyíti a cserekerékpár átadását a versenyzők számára.

A Škoda L&K 130 színvilága a Laurin&Klement gyár korai éveit idézi a vörös, fehér, arany színek használatával, a belső térben még a fekete is meghatározó, minden kárpitanyag megújuló forrásból származik. A műszerfalon egy kiegészítő monitor szolgál a telemetria-adatok követésére, van rádiókészülék a kapcsolattartásra, a bal hátsó ülés helyére került a nagy méretű hűtőláda, ahonnan a versenyzők és a csapattagok kaphatnak frissítőt. A tető alatt lévő hálóban lehet tárolni például az energiaszeleteket és egyéb apróságokat. Számos alkatrészt 3D-nyomtatással készítettek el a gyakornokok, például a jubileumi márkajelzéseket.

Related posts