Horner: Piastri szankciója rávilágított, hogy Russellt is el kellett volna marasztalni - F1VILÁG.HU


Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke úgy véli, hogy Oscar Piastri Brit Nagydíjon kiszabott büntetése világosan rávilágít arra, hogy George Russell hasonló akcióját Kanadában is büntetni kellett volna.

A McLaren ausztrál versenyzője 10 másodperces időbüntetést kapott, miután a biztonsági autó mögött erőteljesen fékezett, ezzel Max Verstappent arra kényszerítette, hogy kikerülje őt - miközben a versenytáv 21. körében kialakult helyzetből végül Lando Norris húzta a legtöbb hasznot, és megnyerte hazai futamát.

A Red Bull a kanadai eset után hivatalosan is megóvta Russell hasonló megmozdulását, de akkor a sportfelügyelők nem látták indokoltnak a büntetést, mivel szerintük Russell lassítása a gumik melegítésének szokásos része volt.

Silverstone-ban a versenybírák egészen eltérően értékelték Piastri fékezési technikáját: a McLaren pilótája 59,2 psi nyomással lassította le járművét 218 km/h-ról 52 km/h-ra, amit "szabályellenes és kockázatos" manővernek ítéltek.

"Nem lepett meg, hogy Oscar büntetést kapott - ez volt az elvárható döntés. Ami meglepőbb, hogy George nem kapott hasonló büntetést Montrealban, hogy őszinte legyek" -- fogalmazott Christian Horner.

"Sajnálatos módon a mi versenyünk innentől kezdve teljesen más irányt vett. De Max jól jött vissza, ahogy száradt a pálya - ő volt az egyik leggyorsabb autó a mezőnyben."

Verstappen már a szombati időmérőn is váratlan fordulatot hozott, amikor egy monzai stílusú, alacsony leszorítóerejű hátsó szárnnyal sikerült megszereznie a pole pozíciót, meglepve ezzel a mezőnyt.

"Az autót szinte Monza szintjére optimalizáltuk a leszorítóerő terén, és sikerült olyan ideális beállítást elérnünk, ami lehetővé tette Max számára, hogy lenyűgöző pole-pozíciót szerezzen. Az időjárás-előrejelzés szerint vasárnap reggel csupán 20%-os esély volt az esőre, de a valóság egészen másképp alakult - senki sem várta ezt a komoly esőzést."

Amikor Piastri hirtelen fékezett a Stowe kanyar közelében, Max teljesen váratlanul találta magát a helyzet közepén. Nem volt ideje sem a kapcsolók módosítására, sem pedig az újraindításhoz való megfelelő felkészülésre. Ezt követően Oscar beindult, míg Max megpróbált lépést tartani vele, de végül megpördült. Ügyesen sikerült megmentenie a szituációt, de ennek ellenére visszacsúszott a 10. hely környékére, Carlos mögé.

"Onnantól kezdve a sűrű közepébe kerültünk, ahol a levegő fojtogatóan piszkos volt, a körülmények pedig nyirkosan nehezek. A leszorítóerő alacsony szintje miatt igazán megpróbáltató kihívásokkal néztünk szembe."

Úgy vélem, hogy a kis leszorítóerős szárny választása egy ügyes mérnöki megoldás volt, de egy ilyen gyors pályán... A Copse kanyar volt a kritikus pont, viszont ha a verseny száraz maradt volna, Max tempója elegendő lett volna a védekezéshez. Közel kerülni hozzá igazán nehéz feladat lett volna. Sajnos, az időjárás közbeszólt.

Related posts