**Hollywoodi Kísértetek: Az Elhunytak Visszatérése a Vászonra** A filmvilág mindig is vonzotta a titokzatos és a megmagyarázhatatlan jelenségeket. A halál utáni élet rejtelme, a szellemek és kísértetek történetei nemcsak a nézők fantáziáját ragadják meg,


Az Álomgyár nem csupán a filmek világában, hanem a valóságban is rengeteg izgalmas és lebilincselő történetet hozott létre, köztük számos kísértethistóriát is.

A mozgókép történetében nagy lépés volt áttérni a némafilmről a hangosfilmre - sokan szkeptikusok voltak, mások kifejezetten lelkesedtek az ötletért, miközben egyszerre volt technikai kihívás és egy új, ismeretlen világ a filmsztárok számára: erről szól többek közt az 1952-es Ének az esőben. A hangosfilm bevezetésének egyik legnagyobb elkötelezettje Sam Warner volt, a Warner Bros társalapítója és vezérigazgatója. A Hollywood Boulevardon álmodta meg az első hangtechnikával felszerelt filmszínházat, ám mivel a munkálatok elhúzódtak, az első, teljes egészben hangos filmet, az 1927-es A dzsesszénekest még New Yorkban mutatták be.

Az imádott filmszínház, amelynek ma Hollywood Pacific Theatre a neve, végre megvalósult, és Sam is tiszteletét tette benne - igaz, hogy már a halála után.

Az ott dolgozók gyakran hallották, ahogy a régi irodájából székek csúszkálnak, és az ajtó nyikorgása hallatszik. Ilyenkor a lift is mintha önálló életet élt volna, fel és le járkálva. Ha arra vetődsz, talán te is rábukkanhatsz az emléktáblára, amit tiszteletére állítottak. Sam azonban sosem tudta teljesen elengedni a főművét, a zúgó mozit, amihez szívvel-lélekkel kötődött.

Related posts