Sebesség és diszkrét elegancia – így közlekednek a közép- és kelet-európai cégvezetők.
A VistaJet magánlégitársaság budapesti sajtótájékoztatóján bemutatta innovatív, előfizetésen alapuló modelljét, amely a Programtagság keretein belül garantálja a tagok számára a magánrepülőgépekhez való hozzáférést, mindössze 24 órán belül és fix óradíjjal. A cég globálisan a világ 96%-át lefedve, több mint 200 országban és területen kínálja szolgáltatásait, és hozzáférést biztosít 2 400 repülőtérhez. A VistaJet flottája közel 270 repülőgépből áll, több mint 4 000 munkatárssal működik, és 25 irodát üzemeltet a világ különböző pontjain. Mats Leander, a VistaJet észak- és kelet-európai regionális elnöke kiemelte, hogy Közép- és Kelet-Európa a legdinamikusabban fejlődő piacok közé tartozik: 2025 első felében a tagság 16%-kal bővült, míg a repült órák száma 39%-kal nőtt.
Dinamikusan növekszik a kereslet a tulajdonmentes megoldások iránt a magánrepülésben, mivel egyre több ügyfél fordul el a repülőgéptulajdonlástól, a VistaJet pedig valódi alternatívát kínál a magántulajdonhoz képest, innovatív üzleti modellt, prémium szolgáltatást és egyedi értékajánlatot nyújtva a világ vezető vállalatai és magánszemélyei számára - derült ki a vállalat budapesti sajtótájékoztatóján.
A vállalat hangsúlyozta, hogy hazai ügyfeleik a repülőtérre való megérkezést követően mindössze 15 percen belül felszállhatnak a magánrepülőgépeikre. Ezek a gépek olyan kényelmi szolgáltatásokat kínálnak, mint konferenciatermek, étkezési lehetőségek és kényelmes ágyak, hogy az utasok maximális komfortban és pihenésben részesülhessenek.
A VistaJet-et 2004-ben alapította a svájci üzletember, Thomas Flohr. A cég különös figyelmet fordít a prémium fedélzeti szolgáltatásokra és a testre szabott utazási élményekre. Globális ügyféltámogató csapata a nap 24 órájában, minden időzónában elérhető, hogy ügyfeleik számára zökkenőmentes és felejthetetlen utazásokat biztosítson világszerte.
A VistaJet szolgáltatásának lényege, hogy a hagyományos magángép tulajdonlással szemben előfizetéses modellben működik: az ügyfelek nyilatkoznak arról, hogy évente hány órát és milyen távon szeretnének repülni. Cserébe a vállalat garantálja, hogy 24 órán belül rendelkezésre áll egy repülőgép, fix óradíjon, függetlenül a megtenni kívánt út hosszától.
A modell kiemelkedő előnye abban rejlik, hogy jelentősen alacsonyabb kezdő beruházási költségekkel operál, és kevesebb elköteleződést igényel, mint egy magángép teljes körű birtoklása. Emellett sokkal kényelmesebb és rugalmasabb megoldást nyújt, mint egy eseti charterfoglalás - hangsúlyozta Mats Leander, a VistaJet észak- és kelet-európai régiójának elnöke.
Az ügyfeleknek nem kell aggódniuk a karbantartás, a személyzet, a biztosítás vagy az értékcsökkenés miatt, hiszen mi mindezt gondosan kezeljük. Ők csupán élvezhetik a szolgáltatásunkat, amikor csak szükségük van rá.
Tavaly a Vista Programtagjainak létszáma jelentős, közel 20%-os növekedést mutatott, miközben a flottájuk összesen 211 000 repült órát teljesített. A 2019 és 2024 közötti időszakban a vállalat mérete háromszorosára nőtt, a bevételek is hasonló ütemben emelkedtek, és a cég repülőgép-flottája is jelentős bővülésen ment keresztül.
Tavaly, miközben a magán légitársaságok repült óráinak száma egy százalékkal csökkent, a Vistaöt százalékos növekedést ért el: a cég ezt az üzleti modell rugalmasságával és a kereslet bővülésével magyarázza. A VistaJet repülőgépei évente átlagosan 890 órát repülnek - ez több mint háromszorosa az iparági átlagnak - így csökkentve az üresjáratokat és növelve az erőforrás-hatékonyságot.
A közép-kelet-európai piacon tapasztalható növekedési trendek is megerősítik a VistaJet optimista hozzáállását: 2024 első feléhez viszonyítva 2025 első félévére a taglétszám 16%-kal emelkedett, míg a repülési órák eladása lenyűgözően, 39%-kal nőtt. Ez a dinamikus fejlődés Magyarországot, Lengyelországot és Csehországot a leggyorsabban fejlődő piacok közé emeli a régióban.
Michelle Rosa-Wolfe, a VistaJet kelet-európai ügyvezető alelnöke megjegyezte, hogy ez különösen figyelemre méltó, tekintettel arra, hogy a globális magánrepülési szektor tavalyi teljesítménye csökkenést mutatott.
"Amikor az iparág összezsugorodik, de mi közben folyamatos növekedést tudunk produkálni, az világosan bizonyítja a modellünk skálázhatóságát és a régióban kialakított szilárd jelenlétünket" - emelte ki.
A VistaJet kiemeli, hogy a magángépes repülés nem csupán a luxus élményről szól; sokkal inkább a jelentős időmegtakarítás lehetőségét kínálja ügyfeleik számára. A társaság képes arra, hogy a Budapest és New York közötti utazást akár 10 órán belül lebonyolítsa, ezzel órákat spórolva a leggyorsabb kereskedelmi légitársaságokhoz képest.
"A vállalatvezetők számára az idő a legértékesebb erőforrás. Mi lehetőséget teremtünk arra, hogy valaki egy nap alatt több városban is üzleteket köthessen, amit a hagyományos kereskedelmi járatokkal nehezen tudna megvalósítani" - tette hozzá Rosa-Wolfe.
A VistaJet biztosítja, hogy akár 24 órán belül elérhesd a világ bármely szegletét, garantálva a gyors és kényelmes utazást. Flottájuk nem kötődik állandó bázisrepülőtérhez; a repülőgépek rugalmasan, az ügyfelek egyedi igényeihez igazodva kerülnek áthelyezésre.
A VistaJet ügyfelei zömmel vállalati háttérrel rendelkeznek, azonban a repülőgépeik mind az üzleti, mind a magánutazások számára kiváló lehetőségeket nyújtanak. A cég kiemelt figyelmet fordít a diszkrécióra: az árak, az ügyfélkör és a személyazonosság teljes mértékben titkosítva marad. Szerződéseik rendkívül rugalmasak és személyre szabhatóak, sőt, a nagyobb repült óraszámok esetén kedvezőbb feltételeket is kínálnak az utazás során.
Leander kiemelte, hogy a magánrepülés ideális választás lehet üzleti vezetők és közszereplők számára, hiszen a VistaJet járatai - eltérően a vállalati vagy magántulajdonú repülőgépektől - garantálják az utasok névtelenségét, így senki sem tudja, ki utazik a fedélzeten.
"Manapság bárki hozzáférhet a FlightRadarhoz, lehetőséget kapva arra, hogy nyomon kövesse egy vállalati repülőgép útvonalát, ami komoly kockázatokat rejthet magában üzleti tárgyalások során. Rosa-Wolfe kiemelte, hogy a mi repülőink teljesen semlegesek, és az utasok személyazonossága nem állapítható meg."
A népszerű európai útvonalakat, mint például Budapest-Frankfurt, Budapest-Zürich vagy Budapest-Isztambul, jellemzően a Vista Bombardier Challenger 350 típusú repülőgépei teljesítik. Ezzel szemben a transzatlanti járatokat a cég büszkesége, a Bombardier Global 7500 repüli, amely a hosszú távú utazások királya.
A repülőgép 7700 mérföldes hatótávval (ami több, mint 17 órás repülési időnek felel meg) képes Európából Ázsiába vagy az Egyesült Államok nyugati partjára is leszállás nélkül eljutni.
Az utastér négy különböző zónára van osztva: egy dolgozószobára, egy étkezőre, egy médiateremre, amely ideális konferenciahívások lebonyolítására, és egy külön fürdőszobával ellátott hálószobára. Az applikációval irányítható világítás, a prémium zajszigetelés és a kereskedelmi járatoknál alacsonyabb kabinnyomás mind a maximális kényelem és a jetlag elkerülésének érdekében lett kialakítva. Továbbá, a gépen háziállatok is utazhatnak, és a szolgáltatás teljes mértékben az utas egyedi igényeihez igazodik, legyen szó a cateringről vagy különféle egyéb szolgáltatásokról.
"Leander hangsúlyozta, hogy a gép úgy lett megalkotva, hogy az utas másnap teljesen felfrissülten ülhesse meg a tárgyalóasztalt, akár egy 15 órás utazás után is."
Bár sokan a magángépes utazást továbbra is a luxus, pezsgő és kaviár világával azonosítják, a VistaJet képviselője kiemelte, hogy ez a szemlélet már régóta átalakulóban van.
"Okos döntéshozók ma már nem presztízsből repülnek magángéppel, hanem azért, mert ez az egyetlen eszköz, amivel valóban időt nyerhetnek. Ez nem luxus, hanem üzleti racionalitás. A közép-kelet-európai régióban a járatok többsége üzleti célú, a privát utak inkább másodlagosak." - fogalmazott Leander.




