Ezért találhatóak színes csíkok az új autógumik egyes részein.

Nem amiatt, hogy a piros csíkos változat jobban forogna, és nem is azért, mert ezek esetleg alacsonyabb kategóriába tartoznának.
Sokan észlelhették már, hogy az új autógumikon különféle színes csíkok tűnnek fel, ám ezek nem minden esetben jelennek meg. De vajon mit takarnak ezek a színek? A színjelölésekkel kapcsolatban számos félreértés terjeng, sőt, egyesek szerint ezek a gumik valamilyen okból leminősítettek. De ez a feltételezés téves. Az igazság ennél sokkal árnyaltabb!
A Carup magazin utánajárt, és kiderült, hogy ezek a vonalak csak gyártáshoz kapcsolódó jelölések. A színes csíkok segítik a gyártók munkáját a különböző gumik rendszerezésében, modellek szerinti válogatásában. A gumiabroncsok gyártásakor gyakran egyszerre több specifikációt és mintázatot gyártanak, illetve vannak ugyanazok a specifikációk és mintázatok, de eltérő gumiösszetételek, amelyeket meg kell különböztetni. A csíkok tehát nem esztétikai vagy műszaki célt szolgálnak, hanem logisztikai jelentőségük van - és semmilyen hatással nincsenek a gumi használatára.
A színes jelölések mellett számos egyéb lényeges jelzésre is érdemes odafigyelni. Például a kopásjelző, amely egy apró keresztbordázatként van beépítve a futófelület mintázatába. Ez a jelzés világosan megmutatja, mikor éri el a gumi az 1,6 mm-es, jogszabályban előírt minimális kopási határt. Amennyiben ez a jelző szintbe kerül a mintázattal, az azt jelenti, hogy ideje kicserélni az abroncsot.
A gumiabroncsok gyártási ideje szintén kulcsfontosságú információ, amelyet a gumi oldalán található négy számjegyből álló kód (DOT) jelöl. Az első két szám a gyártás hetét, míg a második kettő az évet tükrözi. Például, ha a kód "1123"-at mutat, az azt jelenti, hogy az abroncs 2023 11. hetében készült. Fontos megjegyezni, hogy függetlenül attól, hogy a gumi állapota látszólag jó, általában 5-6 év elteltével ajánlott a cseréje, hogy biztosítsuk a biztonságos közlekedést.