Elárulták, hogyan formálódhat át a Hungaroring nyomvonala.


Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója a Vezessnek nyilatkozott arról, hogy az F1-es versenypálya kanyarjainak átalakítása lehetőségként merül fel, amennyiben a szükséges források rendelkezésre állnak.

Időről időre felmerül a kérdés, hogy a Forma-1-es Magyar Nagydíj otthonául szolgáló Hungaroring nyomvonalán ideje lenne a modernizációnak. A jelenlegi 4381 méteres aszfaltcsík 2003 óta nem változott jelentősen, amikor is meghosszabbították a célegyenest, és kialakították a mostani 12-es kanyart. Azóta a pálya környékén sem zajlottak lényeges fejlesztések - kivéve az utóbbi időszakot, amikor a főlelátó és a bokszutcai főépület teljes megújuláson ment keresztül. Ezt már alaposan bejártuk, és a részletekről itt találhatók további információk:

Térjünk vissza a nyomvonal kérdéskörére, hiszen a téma tavaly újra napirendre került. Ennek hátterében a MotoGP áll, amely látogatása során a Balaton Park Circuit versenypályáján rendezett események révén felvetette, hogy a szerződések értelmében három év elteltével a felek átértékelik a lehetőséget, hogy a gyorsaságimotoros-vb esetleg a Hungaroringre költözzön.

Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója a megújult versenypálya hivatalos bemutatóján csak egy félmondat erejéig említette a MotoGP-t. Kifejtette, hogy a jövőbeli fejlesztési tervek és további források függvényében merülhet fel a kérdés, hogy bizonyos kanyarok átalakítására kerül sor, de a konkrét megvalósításról nem érkezett információ.

Gyulay a Vezess megkeresésére felfedte, hogy négy kanyart érinthetnek módosítások a pályán: az 1-es, a 4-5-ös, a 12-es és a 14-es kanyarokat. Ezeken a helyszíneken elsősorban a bukótér mérete okoz problémát a motorosok számára.

Viszont ennél is lényegesebb, hogy ezeken a helyeken a nyomvonal is módosulna.

Gyulay szavai szerint bizonyos kanyarok túlzottan élesnek bizonyulnak a motorosok számára, ezért indokolt lenne azokat „megszelídíteni”, ha szeretnénk, hogy a kétkerekű járművek is biztonságosan részt vehessenek a pályán. Ezzel nemcsak bukóteret nyerhetnénk, hanem a kanyarok formája is jobban alkalmazkodna a motorosok igényeihez, így a közlekedés élvezetesebbé és biztonságosabbá válna számukra.

Fontos hangsúlyozni, hogy jelenleg még nem állunk konkrét átalakítás előtt, így a pálya hossza és a kanyarok száma egyelőre változatlan marad.

Related posts