Hihetetlen látvány: az utasszállító gép hajtóműve a levegőben darabjaira esett szét.

2025. június 15-én az orosz Azimuth Airlines Szuhoj Superjet 100-asa váratlanul vissza kellett forduljon a kiinduló repülőtérre, miután a jobb oldali hajtómű külső burkolata leszakadt. Az eset aggasztó pillanatokat okozott a fedélzeten, de a pilóták gyors döntése biztosította a biztonságos landolást.
2025. június 15-én az orosz Azimuth Airlines Szuhoj Superjet 100-asa váratlanul vissza kellett forduljon a kiinduló repülőtérre, miután a jobb oldali hajtómű külső burkolata leszakadt. Az eset aggasztó pillanatokat okozott a fedélzeten, de a pilóták gyors döntése biztosította a biztonságos landolást.
A hír orosz Telegram-csatornákon kezdett el terjedni, kísérve több videóval, amelyek olyan eseményeket mutatnak be, amelyeket a mainstream médiában nem övezett nagy figyelem.
Az Azimuth Airlines RA-89120 lajstromjelű repülőgépe a moszkvai Vnukovo repülőtérről indult volna a grúziai Batumi felé, amikor a felszállás során váratlanul meghibásodott, és elveszítette a jobb oldali hajtóművét.
A felvételek alapján óriási darabok váltak le a burkolatról.
A pilóták egy órán keresztül köröztek Moszkva felett, hogy elégessék az üzemanyagot, majd leszálltak Vnukovoban. A Roszaviacia, az orosz légi ügynökség vizsgálatot indított, a Szuhojon 91 utas és 5 fős személyzet tartózkodott.
A Szuhoj Superjet 100 egy közös projekt eredménye, amelyet a Szuhoj és a Boeing indított el, és amely a regionális utasszállító repülőgépek között foglal helyet. Az orosz-ukrán konfliktus kitörése óta azonban ez a típus a legnagyobb kockázatot jelentő polgári légi járművé vált az országban. 2023-ban már számos balesetet jegyeztek fel, míg 2024-ben egy példánya kényszerleszállást hajtott végre, és egy másik gép hajtóműve is lángra kapott.
Az Unió már a kezdetektől fogva szigorú intézkedéseket hozott a kettős felhasználású repülőgépalkatrészek Moszkvába irányuló exportjának korlátozására. Ennek következtében az orosz polgári légi flottának komoly problémái adódnak a szükséges pótalkatrészek és a megfelelő karbantartás hiánya miatt. Érdekes megemlíteni, hogy a Superjet hajtóműve amerikai gyártmányú, míg az üzemanyagszűrők francia forrásból származnak.