Lélegzetelállító technikával fosztogatnak a bűnözők.


Rekordszinten a szállítmánylopások az Egyesült Államokban, a szervezett bűnözői csoportok egyre kifinomultabb módszerekkel támadják az ellátási láncot - írta a Cnbc.

A Verisk CargoNet legfrissebb statisztikái alapján 2024-ben összesen 3798 rakománylopási esetet dokumentáltak, ami 26%-os növekedést tükröz 2023-hoz viszonyítva. A bejelentett veszteségek összesített értéke meghaladja a 455 millió dollárt, ám szakértők véleménye szerint a tényleges kár valószínűleg közelebb áll az évi 1 milliárd dollárhoz, mivel számos eset nem kerül bejelentésre.

A vasúti szállítmányokkal kapcsolatos lopások drámai mértékben megnőttek, körülbelül 40%-kal emelkedve. Az Amerikai Vasúttársaságok Szövetsége adatai szerint 2024-ben több mint 65 000 ilyen esetet regisztráltak.

Különösen aggasztó az úgynevezett "stratégiai lopások" terjedése, amelyek során a bűnözők megtévesztő taktikákkal veszik rá a feladókat, közvetítőket vagy fuvarozókat, hogy a rakományt vagy a jogos kifizetéseket nekik adják át a legitim cégek helyett.

Ez a módszer 2020-ban még csak a rakománylopások 8%-át tette ki, 2024 végére azonban már az esetek közel egyharmadát.

Jerry Jacobs, az atlantai Prosponsive Logistics kockázatkezelési vezetője szerint a bűnözőknek "szó szerint engedélyük van a lopásra". "Egy külföldi országban bujkálsz, és csak egy mobiltelefonra és egy számítógépre van szükséged ehhez a csaláshoz" - mondta. Jacobs szerint értékesítési képviselőik 33% eséllyel beszélnek olyan rossz szándékú személlyel, aki árut akar lopni.

Az ő nevükben foglalnak szállítmányokat. Céljuk, hogy rávegyenek egy legitim fuvarozó céget, hogy felvegyen egy szállítmányt és tudtukon kívül kézbesítse azt, miközben a kifizetést a bűnözők kapják meg a valódi fuvarozók helyett.

Barry Conlon, az Overhaul alapítója és vezérigazgatója szerint a bűnözői csoportok nagyon jól ismerik az amerikai áruszállítás rendszerét.

Az információk gyűjtése során gyakran weboldalakat használnak forrásként, és bizonyos esetekben az adatbányászat módszereit is alkalmazzák.

„Tedd különlegessé a mondandódat!” – javasolta Conlon. „Aztán a kiszemelt helyszínen csapnak le, amint észreveszik a keresett terméket. Szó szerint pár nap leforgása alatt már az ellátási lánc része lesz.”

A Verisk CargoNet adatai alapján az élelmiszerek és italok a tolvajok legkeresettebb zsákmányai. Scott Cornell, a Travelers Insurance országos szállítási vezetője így fogalmazott: "Fogyasztható, így a nyomok gyorsan eltűnnek." A második helyen a háztartási termékek állnak, míg az elektronikai eszközök a harmadik leggyakrabban megcélzott rakományt képviselik.

Ellen Kapiloff, a Lacoste észak-amerikai és közép-amerikai műveleti alelnöke rámutatott, hogy a rakománylopás növekvő kockázata komoly készletezési problémákhoz vezethet a boltok működésében.

Ha te is egy különleges darabot keresel, és ez az ing elnyerte a tetszésedet, érdemes tudnod, hogy mindössze 100 példány készült belőle, de sajnos 50 már eltűnt. A fennmaradó 50 inget pedig tudatosan más helyszínekre és eltérő kereskedelmi csatornákba helyezzük, hogy biztosítsuk a lehetőséget, hogy valóban egyedi és különleges darabot szerezhess be.

- fejtette ki.

Kaliforniában történik a legtöbb rakománylopás az Egyesült Államokban. 2024 májusában a Lululemon sportruházati kiskereskedő egy ontariói (Kalifornia) elosztóközpontjában történt betörést jelentett, ahol a tolvajok "jóval egymillió dollár értékű Lululemon terméket" vittek el a kaliforniai autópálya-rendőrség szerint.

A rakománylopás megelőzése érdekében a szállítmányozási cégek számos innovatív stratégiát vetnek be. Például a TQL, amely az Egyesült Államok második legnagyobb fuvarozásközvetítője, jelentős, 4 millió dolláros beruházást eszközölt technológiai fejlesztésekbe és képzett szakemberek bevonásába, hogy hatékonyan kezelje ezt a kihívást.

A DAT Freight and Analytics, a közvetítők által széles körben használt online platform, egy 25 fős csapatot alkalmaz, amely naponta tucatnyi alkalommal szűri ki az illegális tevékenységre irányuló kísérleteket.

A probléma megoldása érdekében David Valadao kaliforniai republikánus képviselő és több más törvényhozó 2024 áprilisában benyújtották a Combating Organized Retail Crime Act néven ismert kétpárti törvényjavaslatot. E javaslat célja egy koordinációs központ létrehozása a Belbiztonsági Minisztérium keretein belül, amely kifejezetten a rakománylopások és a szervezett kiskereskedelmi bűnözés elleni harcért felelne.

Related posts