Valóban olcsóbbá válhatnak a repülőjegyek, ha töröljük a böngészési előzményeket?

Azonos repülőjárat, mégis eltérő árcédulák: nem meglepő, hogy a repülőjegyek ára jelentősen változhat. Az ajánlatok a foglalás időpontjától és a választott dátumtól függenek. Érdemes tehát alaposan átnézni a különböző weboldalakat, és figyelmesen várni a legjobb ajánlatokra.
Ha túl sokáig figyelsz egy repülőjáratra, könnyen előfordulhat, hogy a végén többet kell majd fizetned a jegyért. Ez a jelenség sokak körében elterjedt tévhit, amely azt sugallja, hogy a weboldalak cookie-k révén rögzítik a felhasználók adatait és aktivitását. Nyomon követik, mikor és milyen gyakran látogattad meg őket, és úgy tűnhet, hogy minél inkább érdeklődsz egy ajánlat iránt, annál magasabb árakat fognak neked kínálni. De vajon mennyire megalapozott ez a feltételezés? Érdemes alaposabban utánajárni ennek a kérdésnek.
A költségcsapdák elkerülése érdekében sokan hajlamosak törölni böngészési előzményeiket, beleértve a sütiket is, ami viszont a weboldalak iránti korábbi érdeklődésüket is elveszi. Scott Keyes, az olcsó repülőjegyek szakértője azonban ezt felesleges lépésnek tartja. Keyes a Going nevű amerikai utazási platform társalapítója, aki a napjait azzal tölti, hogy a legjobb repülőjegy-ajánlatokat kutatja fel.
"Minden egyes nap 100 000 repülőjegy árát elemezünk, így ha valaki észreveszi, hogy a cookie-k hatással vannak az árakra, akkor bizony mi vagyunk azok" - osztotta meg Keyes a Reddit közösséggel. A feltevésének igazolására 100 alkalommal keresett rá egy Denverből Londonba tartó járatra, és megdöbbentő módon az árak egyáltalán nem változtak, még úgy sem, hogy nem ürítette ki a böngészője gyorsítótárát.
Ha az árak néhány percen vagy néhány napon belül emelkednek, akkor valószínűbb, hogy a kereslet nőtt meg a járat iránt. "A repülőjegyek hihetetlenül ingadozóak" - mondja Keyes.
Az amerikai fogyasztóvédelmi szervezet, a Consumer Reports is hasonló következtetésekre jutott. Két héten át vizsgálta a különböző foglalási portálok árait, mind törölt böngészőelőzményekkel, mind pedig hosszú keresési előzményekkel. Megállapították, hogy csupán minden nyolcadik keresési lekérdezés hozott eltérő árakat az azonos járatoknál. Érdekes módon a böngésző törlése után végzett keresések mind olcsóbb, mind pedig drágább ajánlatokat eredményeztek.