A MÁV vezérigazgatója úgy nyilatkozott, hogy a rákosrendezői vonatkisiklást emberi tényezők idézték elő.

Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója szerint a múlt heti rákosrendezői vonatkisiklás mögött emberi hiba állt. Az általa kezdeményezett vizsgálat során megállapították, hogy a nyári pályafelújítások nem játszottak szerepet a baleset bekövetkeztében. Az érintett váltó súlyosan megsérült, azonban a közlekedés zökkenőmentessége érdekében ideiglenes megoldásokat vezetnek be, míg az alkatrészcserét későbbre tervezik.
Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezetője, a Facebookon osztotta meg gondolatait a múlt hétfőn Rákosrendezőn bekövetkezett vonatkisiklás eseményével kapcsolatban.
Az elmúlt héten történt rákosrendezői baleset mögött valószínűleg egy emberi mulasztás áll, amelynek semmi köze nem volt a nyáron végrehajtott átfogó felújításhoz. Ezt az előzetes megállapítások alapján mondhatom el, amelyeket az általam elrendelt vizsgálat során állapítottunk meg.
- mondta. Hozzátette, hogy a helyreállítási munkálatokhoz újabb, rendkívüli vágányzárra volt szükség, mivel egy váltó annyira megsérült, hogy a javításához speciális alkatrészt kell előállítani.
Hegyi Zsolt így fogalmazott: "Bár a MÁV-csoporton kívül fellépő hiba miatt nehéz helyzetbe kerültünk, nem tartom helyénvalónak, hogy a hosszabb vágányzár után újabb nehézségekkel kelljen szembenézniük utasainknak. Éppen ezért úgy döntöttem, hogy a különlegesen előállított alkatrész cseréjét egy későbbi időpontra halasztjuk, és az érintett szakaszt ideiglenesen egy úgynevezett folyóvágánnyal pótoljuk, amely természetesen teljes mértékben megfelel a közlekedésbiztonság legszigorúbb előírásainak."
A vezérigazgató nyilatkozata szerint az új alkatrész cseréjét úgy tervezik, hogy elegendő legyen csupán egy éjszakai beavatkozás. Ennek köszönhetően az utasforgalom folyamatosan zökkenőmentes maradhat.
Rákosrendező Nyugati pályaudvar melletti végén hétfőn egy dízelmozdony tolatás közben kisiklott. A baleset következtében senki sem szenvedett sérülést. Kedd délelőttre sikerült a kisiklott mozdonyt visszahelyezni a sínekre, így elkezdődhetett a vasúti pálya helyreállítása.
A pénteki közleményben azt írták, szombattól két váltót állítanak helyre, továbbá az érintett szakaszon hetven méternyi sínt, száz betonaljat és ezer, sínrögzítésre szolgáló csavart cserélnek ki. Azt követően elvégzik az előírt váltó- és vágányszabályozásokat, valamint a zúzottkőágyazat pótlását, rendezését.
A legfrissebb információk szerint a Budapest-Esztergom vonalon a Z72-es és S72-es vonatok nem a Nyugati pályaudvarról, hanem Angyalföldről startolnak és ide is érkeznek. Ha valaki a Nyugati pályaudvarról szeretne utazni, a 3-as metró segítségével eljuthat Újpest-városkapuig, ahol átszállhat az esztergomi járatokra. Érdemes megemlíteni, hogy késő este és hajnalban néhány S72-es vonat a teljes útvonalon közlekedik, egészen a Nyugati pályaudvarig, és onnan is visszaindul.
A Budapest-Veresegyház-Vác vonalon az S71-es vonatok mostantól Rákospalota-Újpestről indulnak és oda is érkeznek, így a Nyugati pályaudvar már nem szerepel a menetrendben. Az utazók a Nyugati pályaudvar és Rákospalota-Újpest között az S70-es vonatokkal juthatnak el. A 12-es és 14-es villamosok, valamint a 3-as metró is lehetőséget biztosítanak az utasoknak, hogy Rákospalota-Újpesttől a belváros irányába haladjanak, és a jegyek érvényesek az említett közlekedési eszközökön. Fontos megjegyezni, hogy a G71-es vonatok többsége nem közlekedik, így érdemes figyelni a menetrend változásaira.