A kecskeméti üzem kulcsszerepet játszhat a Mercedes számára a válságos időszakban, mint stratégiai mentőöv.


A Mercedes a piaci instabilitás és a globális kihívások árnyékában új, költséghatékony megközelítést alkalmaz, amelynek fókuszában a kecskeméti gyár jelentőségének növelése áll.

A Mercedes a nehéz piaci körülmények hatására komoly intézkedéseket hozott, hogy optimalizálja gyártási folyamatait és javítsa költséghatékonyságát. A következő két év során a termelési kapacitás évente 2,5 millió járműről 2-2,2 millió darabra csökken, és három német gyárában összesen 300 ezer autóra korlátozza a gyártást.

A költségek optimalizálásában kulcsszerepet játszanak azok az üzemek, amelyek előnyös feltételekkel rendelkeznek a termelés szempontjából. Itt emelkedik ki a kecskeméti gyár, ahol a költségek a németországi szinthez képest akár 70%-kal alacsonyabbak. Az új tervek alapján a kecskeméti üzem jövőbeli kapacitása évi 200 ezer járműre nőhet, ami jelentős termelési bővülést ígér. Ezen kívül az üzem várhatóan új modellek, köztük egy kompakt típust is gyártani fog, amely új lehetőségeket teremt a piacon.

A nehéz piaci helyzet a Mercedes személyautó-részlegét is különösen sújtja, mivel a gyengülő kínai kereslet és Donald Trump tervezett vámintézkedései is komoly hatást gyakorolnak a cég működésére. A Mercedes 2023-ban közel 40 százalékkal csökkentette eredményeit, és az idei évre vonatkozó előrejelzés is borongós.

Bár korábban felmerült a kecskeméti gyártókapacitás megduplázásának lehetősége, jelenleg csupán kisebb mértékű fejlesztésekre lehet számítani. A vállalat egyelőre nem tervezi a németországi üzemek bezárását, ugyanakkor a csökkenő termelési volumenhez alkalmazkodva létszámcsökkentésekre lehet szükség, melyek az ideiglenes munkakörök megszüntetésével és a fluktuáció kezelésével valósulhatnak meg. Az iparágban tapasztalható toborzási kihívások már nem annyira aktuálisak, ami arra utal, hogy a vállalatok nem optimisták a gyors ipari fellendülés lehetőségét illetően.

A Mercedes a költséghatékonyság javítása érdekében átalakítja gyártási stratégiáját, melynek középpontjában a kecskeméti üzem megerősítése áll. A Frankfurter Allgemeine jelentése alapján a vállalat a kedvezőtlen piaci környezet miatt úgy döntött, hogy 2027-ig csökkenti termelési kapacitását. A következő két év során a járműgyártás volumene 2,5 millióról 2-2,2 millióra esik vissza, továbbá a három német gyárban is 300 ezer autóra korlátozzák a termelést.

Ezzel szemben a kecskeméti üzem előnye, hogy itt a termelés költsége akár 70 százalékkal alacsonyabb, ezért a tervek szerint a legyártható járművek száma 2023-ból évi 174 ezerről akár 200 ezerre is növekedhet, illetve az itt gyártott modellek köre egy új kompakt típus hozzáadásával bővülhet - írja a G7.hu

Related posts