A Katona József Színház színpadán életre kel egy elképesztő bírósági dráma, ahol a vádlott mély csendben marad, s ezzel feszültséget teremt a teremben. A történet során a tanúk és a vád képviselői küzdenek a szavakkal, miközben a vádlott, aki a legvégéig

Az emberek nem csupán fehér vagy fekete kategóriákba sorolhatók, hanem sokszínű szürke árnyalatokkal rendelkeznek. Ezt a gondolatot a Nyílt tárgyalás című mű is hangsúlyozza, bemutatva, hogy a valóság bonyolultabb és árnyaltabb, mint ahogyan azt elsőre gondolnánk.
A bírósági perek izgalmas világát most már a színpadon is felfedezhetjük, köszönhetően Ferdinand von Schirach ügyvédnek, aki tizenöt évvel ezelőtt robbant be a köztudatba, mint a sikerlisták állandó szereplője és nemzetközileg elismert író. Művei – novellák, drámák, regények – mind valós bírósági ügyekre épülnek, és mélyen foglalkoznak azzal a kérdéssel, hogy vajon lehetséges-e igazságot szolgáltatni a bonyolult emberi viszonyok és a jogi keretek között. Számos műve magyar nyelven is elérhető, és mindegyik újabb perspektívát nyújt a jog és az igazság viszonyáról.
Magyar színpadokon is bemutatott, Terror című darabja azt a dilemmát veti fel, lelőjön-e a vadászpilóta egy repülőgépnyi civil utast azért, hogy egy stadion hetvenezer fős közönsége ne essen áldozatul egy merénylő fenyegetésének. Az előadás végén a közönség szavaz arról, melyik álláspont mellett döntene, ha ő bíráskodna. Ugyanez történik az Örkény Színház repertoárján lévő, Isten című darabot követően, amely az eutanázia kérdésében keresi az igazságot.