A VTDSZ aggodalmát fejezi ki a BKV nehézségei miatt.
A szakszervezeti vezető a metrók júniusi menetrendjének módosítása kapcsán hangsúlyozta, hogy a meghosszabbított üzemidő jelentős, több százmilliós kiadással jár majd. Kiemelte, hogy egy másik komoly aggályt is felvetett: az éjszakai karbantartásra rendelkezésre álló idő drasztikusan csökken. Hétköznapokon ez "csupán" 20 perces rövidülést jelent, de a hétvégék során, péntektől vasárnapig, másfél órával csökken a rendelkezésre álló időkeret. Ez azt eredményezi, hogy a hétvégi és ünnepnapi közlekedés ideje, amely a hétköznapokra is vonatkozik, gyakorlatilag lehetetlenné teszi a karbantartási munkák elvégzését az alagútban. A munkacsapatoknak ugyanis nemcsak az eszközeiket kell előkészíteniük, hanem el is kell végezniük a szükséges feladatokat, majd visszapakolniuk, ami így már nem fér bele az időkeretbe - magyarázta a vezető. Ennek következtében jelentősen csökken a karbantartási lehetőségek száma, és az ellenőrzések végrehajtása is kérdésessé válik.
Ez a helyzet azzal a következménnyel jár, hogy a napközbeni üzembiztonság csökkeni fog. Ha valaki azt állítja, hogy ez nem így van, valószínűleg nem rendelkezik megfelelő ismeretekkel a témában, vagy egyszerűen csak nem mond igazat. A létszám növelése jelenleg nem igazán lehetséges, mivel már most is létszámhiány tapasztalható, és ha valami csoda folytán sikerülne új munkatársakat felvenni, az további költségeket jelentene. Emellett fontos megemlíteni, hogy a megnövekedett üzemzavari kockázat miatt a BKK kötbért szab ki a BKV-ra a kimaradt járatok miatt.